Ösztöndíj
Más ösztöndíj lehetőségek
Makovecz Hallgatói Ösztöndíjprogram 2024-2025, II. félévre
BALASSI BÁLINT–ÖSZTÖNDÍJPROGRAM MÁRTON ÁRON TEHETSÉGGONDOZÓ ÖSZTÖNDÍJR 2024/2025
IMPORTANT: CERERILE PENTRU ACORDAREA BURSEI DIN SEMESTRUL II VOR FI ÎNCĂRCATE PÂNĂ LA DATA DE 14 martie 2025 ORA 16:00 ÎN PLATFORMA DE LA ADRESA: https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/.
- Anexa 7 – Cerere pentru acordarea bursei de ajutor social
- Anexa 8 – Declarație pe proprie răspundere privind veniturile nete cu caracter permanent supuse impozitului pe venit
- Anexa 9 – Declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice
- Anexa 10 – Verificare conformitate dosar bursă ajutor social
- Anexa 11 – Verificare conformitate dosar bursă ajutor social – caz medical
- Anexa 12 – Acordul olograf al studentului de prelucrare a datelor cu caracter personal
- Anexa 13 – Acordul olograf pentru membrii familiei de prelucrare a datelor cu caracter
IMPORTANT: CNP-urile trebuie obligatoriu completate înainte de încărcarea dosarului de bursă pentru toate persoanele din componența familiei, respectiv studentul titular. Ulterior aceste date nu mai pot fi completate.
- Perioada de depunere a dosarelor este 24.02.2025 ora 08:00 – 14.03.2025 ora 16:00
DUPĂ DATA DE 14.03.2025 ORA 16:00 NU SE MAI ACCEPTĂ COMPLETĂRI CU ACTE JUSTIFICATIVE LA DOSARELE DE BURSĂ SOCIALĂ.
- IMPORTANT: Dosarul electronic încărcat în platformă va cuprinde documentele în ordinea prezentată în formularul „Verificare conformitate” din Regulamentul de burse, cu paginile numerotate în ordinea prezentată și semnate pe fiecare pagină, cu toate documentele într-un singur fișier în format .pdf în platforma de la adresa: https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/.
- Toti studenții care vor depune dosar pentru obținerea bursei pe caz social trebuie să încarce în platformă Acordul olograf propriu (Anexa 12) și al membrilor familiei (Anexa 13) privind prelucrarea datelor cu caracter personal, pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei de ajutor social. În baza acestora, UBB va solicita organului fiscal adeverința de venit pe ultimele 12 luni anterioare cererii.
VENITUL MAXIM ADMIS PE MEMBRU DE FAMILIE: venit net de 2262,25 lei/membru de familie pe lunile februarie 2024 – ianuarie 2025
Studenții care încarcă pe platforma actele de bursa socială vor primi informații privind neconcordanța actelor pe e-mail de student al UBB!! (Click pe regulament)
Studenții nu vor solicita organelor fiscale Adeverințele de venit, această sarcină va fi preluată de către unul din membrii Comisiei de burse, în baza acordurilor olografe ale solicitantului și membrilor familiei.
- În cazul în care părinții studentului lucrează sau domiciliază în străinătate, sau dacă veniturile familiei sunt ZERO, este nevoie de ANCHETĂ SOCIALĂ
- Pentru studenții care provin din familii ale căror venituri lunare nete medii pe membru de familie sunt mai mici decât salariul de bază minim net pe economie precizat dosarul va curpinde:
-
Anexa 7
-
Anexa 8 – veniturile se vor completa de către student în baza veniturilor familiei din ultimele 12 luni precizate
-
Anexa 9
-
Anexa 10
-
Anexa 12 – acordul olograf = semnătură scrisă de mână
-
Anexa 13 – acordul olograf = semnătură scrisă de mână
-
Copie a cărţii de identitate ale aplicantului și ale părinților
-
Copie a certificatului de naștere a aplicantului
-
Copii ale certificatelor de naștere și ale cărților de identitate membri ai familiei, aflați în întreținerea părinților
-
Declarație pe propria răspundere a unuia dintre membrii majori ai familiei, pentru membrii majori ai familiei fără discernământ sau copii minori aflați în întreținerea familiei, care nu urmează o formă de învățământ și nici nu obțin venituri proprii
-
- Pentru studenții orfani de unul sau ambii părinți sau cei care provin din familii, monoparentale dosarul va cuprinde după caz:
-
Anexa 7
-
Anexa 8 – veniturile se vor completa de către student în baza veniturilor familiei din ultimele 12 luni precizate
-
Anexa 9
-
Anexa 10
-
Anexa 12 – acordul olograf = semnătură – de mână
-
Anexa 13– acordul olograf = semnătură scrisă de mână
-
Copie a cărţii de identitate ale aplicantului și a părintelui după caz
-
Copie a certificatului de naștere a aplicantului
-
Copii a/ale certificatelor de deces al/ale părinților
-
Declaratie pe propria răspundere a părintelui privind starea civilă din care să reiasă faptul ca nu este căsătorit (dacă este cazul)
-
Copie după hotărârea judecătorească prin care a fost pronunțat divorțul sau copie după certificatul de divorț eliberat de notarul public la desfacerea căsătoriei (dacă este cazul)
-
Copie după hotărârea judecătorească prin care a fost instituită tutela (dacă este cazul)
-
- Pentru studenţii care solicită bursă socială pe criteriul medical, dosarul va curpinde:
-
Anexa 9
-
Anexa 11
-
Anexa 12 – acordul olograf = semnătură de mână
-
Copie a cărţii de identitate ale aplicantului
-
Document medical eliberat de un medic specialist (care a promovat examenul de specialitate în domeniul diagnosticului sau medic primar cu competențe în domeniul diagnosticului), altul decât medicul de familie, respectiv Certificat de încadrare în grad de handicap permanent grav sau accentuat, în care să se prezinte evoluția și tabloul clinic al problemei medicale de care suferă studentul și care se încadrează în categoriile de boli specificate la art 16 din Regulamentul de burse, alin. 5, punctul 2- încadrarea o poate face medicul specialist, medicul de familie sau medicul arondat facultății și trebuie precizată pe document.
-
Documentele medicale vor fi vizate obligatoriu de medicul de familie sau de medicul de familie studențesc că suferă de una din afecțiunile prevăzute de Ordinul 6.742/4.12.2023 și se încadrează și articolul 10 alineatul (9), litera b), prin MENȚIONAREA CLARĂ a acestui lucru pe documentele medicale și anume: 1) studenții bolnavi de tuberculoză, care se află în evidența unităților medicale – pe perioada tratamentului tuberculotic, 2) celor care suferă de diabet insulinonecesitant, 3) boli maligne, 4) sindromuri de malabsorbție severe, 5) boală cronică de rinichi în program de dializă, 6) astm bronșic persistent moderat sau sever, 7) epilepsie grad mal, 8) cardiopatii congenitale, 9) hepatită cronică cu fibroză avansată (stadiul F3 sau F4), 10) glaucom, 11) miopie gravă, 12) boli imunologice autoimune forme severe, 3) boli rare atestate de un medic specialist, 14) tulburări din spectrul autist, 15) boli hematologice severe care necesită tratament continuu sau spitalizări frecvente (hemofilie, talasemie, etc.), 16) suditate bilaterală, 17) fibroză chistică, 18) cei infestați cu virusul HIV sau bolnavi de SIDA, 19) cei cu deficiențe locomotorii severe, 20) studenți care prezintă un Certificat de încadrare în grad de handicap permanent grav sau accentuat, fără a se lua în considerare nivelul venitului mediu pe membru de familie.
- Pe documentul medical trebuie sa scrie clar conf. Ordinului 6.742/4.12.2023, încadrarea diagnosticului precizat una din caracteristici: persistent, moderat sau sever.
IMPORTANT: CERERILE PENTRU ACORDAREA BURSEI DIN SEMESTRUL II VOR FI ÎNCĂRCATE PÂNĂ LA DATA DE 15 martie 2024 ORA 16:00 ÎN PLATFORMA DE LA ADRESA: https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/.
- Anexa 7 – Cerere pentru acordarea bursei de ajutor social
- Anexa 8 – Declarație pe proprie răspundere privind veniturile nete cu caracter permanent supuse impozitului pe venit
- Anexa 9 – Declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice
- Anexa 10 – Verificare conformitate dosar bursă ajutor social
- Anexa 11 – Verificare conformitate dosar bursă ajutor social – caz medical
- Anexa 12 – Acordul olograf al studentului de prelucrare a datelor cu caracter personal
- Anexa 13 – Acordul olograf pentru membrii familiei de prelucrare a datelor cu caracter
IMPORTANT: CNP-urile trebuie obligatoriu completate înainte de încărcarea dosarului de bursă pentru toate persoanele din componența familiei, respectiv studentul titular. Ulterior aceste date nu mai pot fi completate.
Perioada de depunere a dosarelor este 26.02.2024 ora 08:00 – 15.03.2024 ora 16:00
IMPORTANT: DOSARELE PENTRU ACORDAREA BURSEI SOCIALE VOR FI SCANATE ÎNTR-UN SINGUR FIȘIER PDF ȘI VOR FI ÎNCĂRCATE PÂNĂ LA DATA DE 14 martie 2024 ÎN PLATFORMA DE LA ADRESA: https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/. In 15 martie 2024 se pot completa doar dosarele incomplete depuse până în data de 14 martie 2024. DUPĂ DATA DE 15 martie 2024 ORA 16,00 NU SE MAI ACCEPTĂ COMPLETĂRI CU ACTE JUSTIFICATIVE LA DOSARELE DE BURSĂ SOCIALĂ.
VENITUL MAXIM ADMIS PE MEMBRU DE FAMILIE: venit net de 1958,33 lei/membru de familie pe lunile februarie 2023- ianuarie 2024
Studenții care încarcă pe platforma actele de bursa socială vor primi informații privind neconcordanța actelor pe e-mail de student al UBB!! (Click pe regulament)
Documentația necesară obținerii unei burse de ajutor social diferă în funcție de situația în care se află studentul și se regăsește la art. 19 (2), (3), (4), (6), (7), (8), (9) și Art. 19 (5) – studenții care solicită pe motive medicale conform Regulamentului de burse
Studenții nu vor solicita organelor fiscale Adeverințele de venit, această sarcină va fi preluată de către unul din membrii Comisiei de burse, în baza acordurilor olografe ale solicitantului și membrilor familiei.